Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • E-förslag
Logga in
  • StartsidaPil
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter

När du lämnar uppgifter om inkomst (inkomstanmälan) behöver omsorgsnämnden i Staffanstorps kommun behandla de personuppgifter du lämnar till oss i e-tjänsten för att handlägga ditt ärende. Dina uppgifter kan även komma att användas för att framställa statistik.

Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Syfte och Rättslig grund
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i kommunens myndighetsutövning.

De personuppgifter du lämnar registreras i det system som verksamheten använder för handläggningen av ditt ärende, vilket vi använder för att kunna fullgöra våra skyldigheter. Dina uppgifter kommer vara tillgängliga för de som hanterar ditt ärende. Kommunen begär endast in de uppgifter som är nödvändiga för att behandla det ärende som uppstår när du använder denna e-tjänst.

Säkerhetsnivån i systemen är anpassad utifrån hanteringen av personuppgifter.

Uppgifter som skickas in till kommunen blir i regel allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut till den som begär det, om inte uppgifterna bedöms omfattas av sekretess. Uppgifterna du lämnar vid inkomstanmälan omfattas i regel av sekretess. Dina personuppgifter kan i vissa fall komma att delas med Socialstyrelsen, Inspektionen för vård och omsorg eller andra myndigheter som har rätt att ta del av uppgifterna, och vi inhämtar även uppgifter från Skatteverket och Pensionsmyndigheten. Vi kommer även dela din information med den externa utförare du väljer att utföra din insats.

Lagringstid
Dina uppgifter kommer att sparas och gallras i enlighet med omsorgsnämndens informationshanteringsplan.

Personuppgiftsansvarig
Omsorgsnämnden

Dina rättigheter
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Observera att rätten till radering innehåller flera begränsningar. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på telefonnummer 046–25 11 00.

Om du har synpunkter eller funderingar kan du kontakta vårt dataskyddsombud genom att skicka ett e-postmeddelande till mailadressen: dataskyddsombud@staffanstorp.se

Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Du har rätt att lämna klagomål på vår personuppgiftshantering i denna tjänst till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndigheten (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ ) för mer information.

Läs mer på https://staffanstorp.se/om-webbplatsen/personuppgifter/

Inkomstanmälan - för beräkning av dina vård- och omsorgsavgifter

Här lämnar du snabbt och enkelt uppgifter om din inkomst och boendekostnad för att få din avgift för hemtjänst och äldreomsorg beräknad.
Innan vi får din inkomstanmälan debiteras du avgifter enligt gällande taxa av utförda insatser. Avgiften ändras inte retroaktivt.

Lämnar du inte in dina inkomstuppgifter, blir du debiterad maxtaxa för dina omsorgsinsatser i ordinärt och särskilt boende.

Om det blir förändringar av din inkomst och boendekostnad under året ska du meddela det till omsorgsförvaltningen, eftersom det kan påverka din avgift. En ny avgiftsberäkning sker och du får ett nytt avgiftsbeslut gällande från och med den månad dina uppgifter lämnats in.

Vid registrerad maka, make, partner eller sambo ska bådas uppgifter lämnas. Uppgifterna läggs ihop och delas lika. Fyll därför i bådas uppgifter. Har båda beviljade insatser, skickar ni in var sitt ärende.

Avgifterna regleras genom Socialtjänstlagen 8 kap.

För denna tjänsten kan även en Ställföreträdare (t.ex. God man) eller en Anhörig legitimera sig för att hjälpa berörd medborgare.

Logga in

Kontakta oss

kommunen@staffanstorp.se
staffanstorp.se
Kommunens växel: 046-25 11 00
Org.nr: 212000-1017

Besök oss

Rådhuset, Torget 1
245 80 Staffanstorp

Snabblänkar

Om GDPR (så behandlar vi personuppgifter)

  • E-förslag