Vi behöver spara och behandla de personuppgifter du lämnar i e-tjänsten. Syftet med en sådan behandling är åtagande och handläggning enligt socialtjänstlagen. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.
Rättslig grund
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i kommunens myndighetsutövning.
De personuppgifter du lämnar registreras i det system som verksamheten använder för handläggningen av ditt ärende, vilket vi använder för att kunna fullgöra våra skyldigheter. Dina uppgifter kommer vara tillgängliga för de som hanterar ditt ärende. Kommunen begär endast in de uppgifter som är nödvändiga för att behandla det ärende som uppstår när du använder denna hemtjänst.
Säkerhetsnivån i systemen är anpassad utifrån hanteringen av personuppgifter.
Lagringstid
Dina uppgifter kommer att sparas och gallras i enlighet med omsorgsnämndens informationshanteringsplan.
Personuppgiftsansvarig
Omsorgsnämnden
Dina rättigheter
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse eller för att begära att vi begränsar behandlingen eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på telefonnummer 046–251100. Du når vårt dataskyddsombud via mailadressen: dataskyddsombud@staffanstorp.se
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Du har rätt att lämna klagomål på vår personuppgiftshantering i denna tjänst till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndigheten (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/ ) för mer information.